Hrvatska poštanska banka proslavila je sinoć 30 godina poslovanja, tijekom kojih je snažno jačala svoju tržišnu poziciju i izrasla u jednu od najvećih banaka u Hrvatskoj. U iznenadnim i zahtjevnim okolnostima početkom ove godine akvizirala je i Sberbank, sada Novu hrvatsku banku. Svečana proslava 30 godina banke održana je uz prisustvo brojnih gostiju u zagrebačkom hotelu Esplanade.
Obilježavanje 30 godina HPB-a dolazi nakon rekordne 2021. godine u kojoj je Banka ostvarila najbolju neto dobit u povijesti u iznosu 202 milijuna kuna, rast imovine na 27,9 milijardi kuna te stopu adekvatnosti kapitala od 25,7%.
„U HPB-u imamo puno razloga za slavlje, uz ostvarenje najboljih poslovnih rezultata u povijesti, našoj Grupi pridružili smo novu članicu, Novu hrvatsku banku, koja je danas stabilizirana i uspješno posluje. Nakon uspješnih 30 godina poslovanja nastavljamo snažno graditi razvojni put Banke, pružajući značajnu podršku gospodarskom oporavku naše zemlje“, izjavio je Marko Badurina, predsjednik Uprave HPB-a.
Svečanoj proslavi prisustvovao je i predsjednik Vlade Andrej Plenković koji je poručio kako Hrvatskoj poštanskoj banci posebno čestita na svemu što su učinili za hrvatski bankarski sustav, a prije svega u smislu rasprostranjenosti banke koja je danas najdostupnija hrvatskim građanima. Premijer je istaknuo izuzetnu spremnost HPB-a da, uz agilan pristup hrvatske Vlade i Hrvatske narodne banke, integrira Novu hrvatsku banku u hrvatski financijski sustav i anulira rizik izloženosti veći od 8 milijardi kuna. Naglasio je i spremnost Hrvatske za skoro članstvo u Schegenu i Eurozoni, što će dodatno osnažiti hrvatsko gospodarstvo.
Hrvatska poštanska banka osnovana je u listopadu 1991. godine sa sjedištem u Zagrebu, a kroz povijest punu prekretnica kontinuirano je jačala tržišnu prisutnost. Svoju prvu podružnicu osnovala je u Splitu 2003. godine, kada započinje ubrzano širenje mreže diljem zemlje, a prisutnost u Dalmaciji dodatno ojačava uspješnim pripajanjem Jadranske banke 2019. godine.
Snažnim iskorakom u smjeru digitalizacije 2014. godine HPB ubrzo postaje predvodnica digitalnih trendova. Prva je u Hrvatskoj uvela pristup e-Građanima, biometriju za prijavu u mobilno bankarstvo, omogućila online otvaranje računa, podizanje gotovine na bankomatu mobitelom i najveći opseg usluga putem ePoslovnice.
HPB u svom poslovanju vodi se potrebama građana i gospodarstva, slijedeći misiju „Stvaramo uvjete za bolji život u Hrvatskoj“, posebice u sredinama gdje nema bankarskih poslovnica. Zahvaljujući vlastitoj mreži te partnerskoj mreži od oko 1.000 ureda Hrvatske pošte, danas je najdostupnija banka u Hrvatskoj.
Svojih tri desetljeća rada u Hrvatskoj obilježila je posebno osmišljenim aktivnostima i društveno odgovornim projektima, a realizirala je i video serijal financijske edukacije 'HPB za financijsku pismenost', koji nastavlja i tijekom 2022. godine. Nastavak usmjerenosti na održivo poslovanje te dobrobiti zajednice i klijenata ostaje jedan od prioritetnih ciljeva HPB-a za ovu godinu.
Nakon rekordne godine u kojoj je ostvarila najbolju neto dobiti u povijesti u iznosu 202 milijuna kuna, rast imovine na 27,9 milijardi kuna te stopu adekvatnosti kapitala od 25,7%, Hrvatska poštanska banka uspješno je realizirala još jedan zahtjevan projekt - sanaciju Sberbank d.d., buduće Nove hrvatske banke d.d.
Savjet Hrvatske narodne banke donio je odluku o uspješnom završetku postupka sanacije čime će Banka i formalno krenuti poslovati kao Nova hrvatska banka d.d. unutar HPB Grupe. Ovim preuzimanjem, završetkom procesa sanacije i pripajanjem Nove hrvatske banke u konačnici, HPB jača svoju buduću poziciju na hrvatskom tržištu. Sam proces sanacije završen je u kratkom roku te je Banka stabilizirana i uspješno posluje.
„Provođenje ovog zahtjevnog procesa novi je korak u osnaživanju poslovanja HPB-a. Nova hrvatska banka kao nova članica HPB Grupe donosi nam značajnu bazu klijenata, komplementarni portfelj te dodatnu snagu za rast i širenje poslovanja. Nakon rekordnog rezultata u prošloj godini, vjerujemo kako će sinergijski učinci donijeti nove benefite za naše klijente, dioničare i zaposlenike“, izjavio je Marko Badurina, predsjednik Uprave HPB-a.
Uprava Nove hrvatske banke imenovana je u sastavu: Tadija Vrdoljak, predsjednik Uprave te Boris Bekavac i Ognjen Brakus, članovi Uprave.
Tadija Vrdoljak je doktor ekonomskih znanosti, a školovao se na Ekonomskom fakultetu u Osijeku i Zagrebu, te međunarodnim poslovnim školama INSEAD i Bled. Tijekom svoje 25-godišnje profesionalne karijere obnašao je niz rukovodećih dužnosti u bankarskom i poslovnom sektoru, od čega više od 10 godina na pozicijama člana uprave Slavonske banke, Hypo-Alpe-Adria te Croatia banke.
Boris Bekavac dolazi s pozicije izvršnog direktora Sektora za poslovanje s velikim poduzećima i javnim sektorom u Hrvatskoj poštanskoj banci. Tijekom dvadesetogodišnje bankarske karijere radio je u Zagrebačkoj banci, UniCredit Bank d.d. Mostar kao zamjenik direktora banke (COO) i stariji podpredsjednik Grupe te kao neovisni financijski konzultant. Titulu magistra znanosti stekao je na postdiplomskom studiju Financije i bankarstvo na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.
Ognjen Brakus je iskusan bankarski stručnjak s 20 godina iskustva koji je karijeru razvijao u Splitskoj, Zagrebačkoj i Hrvatskoj poštanskoj banci. Ekspert je za upravljanje rizicima, a u svom radu posebnu pažnju daje dobrom razumijevanju potreba klijenata, suvremenim trendovima te primjenama najbolje globalne prakse. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, smjer Računovodstvo i poslovne financije.
Povodom imenovanja za predsjednika Uprave, Tadija Vrdoljak izjavio je: „Velika mi je čast preuzeti ovu važnu funkciju. Buduća Nova hrvatska banka u potpunosti je stabilna, dio smo HPB Grupe i imamo sve preduvjete da predanim radom ostvarimo odlične rezultate.“
Paralelno s procesom sanacije započeo je i proces integracije Nove hrvatske banke u HPB čije trajanje se okvirno procjenjuje na oko godinu dana. S obzirom na složenost i važnost priprema za uvođenje eura koje se odvijaju u obje banke, očekivano pripajanje Nove hrvatske banke d.d. planirano je u idućih godinu dana, odnosno nakon službenog usvajanja euro valute.
Priopćenje Hrvatske narodne banke možete pročitati na LINKU.
U tijeku su intenzivne pripreme rebrandinga za uskoro formalni početak rada Nove hrvatske banke d.d.
Hrvatska poštanska banka je 2. ožujka 2022. postala vlasnik Sberbank d.d.
te od tada Banka posluje kao dio HPB Grupe. Uspješan proces sanacije Banke normalizirao je poslovanje i pokrenuo pozitivan trend u svim segmentima poslovanja.
U tijeku su pripreme za rebranding, odnosno primjenu novog vizualnog identiteta i imena na svim internim i eksternim kanalima Banke. Cijeli proces rebrandinga, obzirom na njegovu složenost, bit će kontinuirano provođen i nakon službenog početka rada Nove hrvatske banke.
Predsjednik sanacijske Uprave Paško Rakić izjavio je o sanaciji Banke:
Izuzetno smo zadovoljni procesom sanacije i rezultatima poslovanja u ovako kratkom razdoblju. Riječ je zdravoj banci koja već sada, nakon svega mjesec dana od početka sanacije, bilježi pozitivan poslovni trend. Ulazak u HPB Grupu je bio prvi važan korak u stabilizaciji poslovanja, a očekujemo da će skori formalni početak rada pod nazivom Nova hrvatska banka otvoriti nove poslovne perspektive i u konačnici značajno poboljšati rezultate Banke.
Predstavljen je budući vizualni identitet i logotip Nove hrvatske banke koji odražavaju novi početak i dodatno naglašavaju povezanost s HPB Grupom.
Podsjećamo, Jedinstveni sanacijski odbor, središnje sanacijsko tijelo u okviru Bankarske unije, u suradnji s Hrvatskom narodnom bankom (HNB) kao nacionalnim sanacijskim tijelom, donio je odluku o pokretanju postupka sanacije Sberbank d.d. Zagreb kako bi se osigurala financijska stabilnost u Republici Hrvatskoj.
Sanacija je provedena prodajom te je Hrvatska poštanska banka, dioničko društvo (HPB) postala novi vlasnik Sberbank d.d., odnosno svih 615.623 dionica koje predstavljaju 100 posto temeljnog kapitala prenesene su na HPB te je banka dobila sufiks „- u sanaciji“.
Odmah nakon što je Hrvatska poštanska banka preuzela 100-postotni udio, pokrenut je pripremni proces rebrendiranja i javnosti je predstavljeno buduće ime banke - Nova hrvatska banka. Kompletna kreativna rješenja su u izradi te se pripremaju koraci za početak njihove primjene nakon završetka sanacije.
Novo ime i vizualni identitet Nove hrvatske banke koristit će se do završetka integracije u HPB što predstavlja proces čije trajanje se okvirno procjenjuje na oko godinu dana. Naime, zbog priprema za uvođenja eura koje se upravo odvijaju u obje banke, očekivano pripajanje stečene buduće pravne osobe Nova hrvatska banka d.d., a zbog složenosti procesa, planirano je nakon službenog usvajanja euro valute.
Održavanje skupštine dioničara očekuje se u roku od mjesec dana, nakon čega bi banka trebala i formalno promijeniti naziv u Nova hrvatska banka d.d. te nastaviti djelovati kao zasebna pravna osoba unutar HPB Grupe.
U međuvremenu se u poslovanju banke situacija normalizirala te se s klijentima online ili u poslovnicama posluje redovno i bez zastoja.
S velikim zadovoljstvom obavještavamo naše klijente i zainteresiranu javnost da su od 3.3.2022. poslovnice Banke otvorene po redovnom radnom vremenu te klijenti mogu slobodno raspolagati svojim novcem. Banka nastavlja sa svojim redovnim poslovanjem unutar HPB Grupe.
Sretni smo da je situacija riješena u ovako brzom roku i da su naši klijenti i svi njihovi depoziti sigurni.
Zahvaljujemo svim našim klijentima na razumijevanju za privremena ograničenja koja su se dogodila tijekom proteklih nekoliko dana i obavještavamo ih i ovim putem da se nastavlja redovno poslovanje banke.
Zahvaljujemo i svim našim zaposlenicima na predanosti koju su pokazali u ovom turbulentnom razdoblju te zajedničkom trudu da se nastala situacija uzrokovana izvanrednim okolnostima, a u kojoj smo se našli kao zdrava i stabilna banka, u što kraćem roku riješi.
Od danas, 2. ožujka 2022. Sberbank d.d. prelazi u vlasništvo Hrvatske poštanske banke te će nastaviti poslovati kao dio HPB grupe.
Uvjeti poslovanja za klijente ostaju nepromijenjeni, a sve se usluge mogu koristiti od 12 sati.
Prilagođene radno vrijeme poslovnica 2. ožujka je od 12 sati.
Priopćenje Hrvatske narodne banke možete pročitati na LINKU.
Priopćenje Hrvatske poštanske banke možete pročitati na LINKU.
Odluka o otvaranju postupka sanacije na LINKU.
Odluka o imenovanju sanacijske Uprave na LINKU.
Ponedjeljak, 28. veljače, 16:30
Sberbank će izvršiti redovnu uplatu mirovina
Kao i do sada, prvi radni dan u mjesecu, izvršit će se uplata mirovina na račune naših klijenata umirovljenika koji primaju mirovine na račun u Sberbank. Sredstva će biti uplaćena s datumom 1. ožujka 2022. te će našim klijentima biti od sutra na raspolaganju sukladno pravilu koje se primjenjuje za vrijeme trajanja Moratorija prema kojem je klijentima raspoloživo do 7280 kuna dnevno, na način da:
I ovom prilikom želimo ponoviti kako ulažemo maksimalne napore kako bismo osigurali normalno poslovanje te osigurali svojim klijentima što je moguće prije povratak na stabilan i standardan način poslovanja s Bankom.
Priopćenje za javnost
SBERBANK D.D. ODREĐEN JE DVODNEVNI MORATORIJ
Klijenti će tijekom moratorija moći raspolagati iznosima do 7.280 kuna dnevno
28. veljače 2022. – Nepovoljna geopolitička situacija imala je brz i značajan utjecaj na poslovanje Sberbank d.d. Unatoč odličnim poslovnim rezultatima i stabilnom poslovanju, Sberbank Hrvatska se posljednjih dana suočava s pojačanim pritiscima klijenata i zahtjevima za prijevremenim povlačenjem štednje i depozita iz Banke. Zbog rezultirajućeg utjecaja na likvidnost, Hrvatska narodna banka donijela je Rješenje kojim se na snagu stavlja dvodnevni moratorij na plaćanja koji istječe u utorak, 1. ožujka u 23:59:59 sati.
Sberbank Hrvatska izražava žaljenje zbog ove neugodne situacije s kojom se u ovom trenutku suočavaju naši klijenti, naši poslovni partneri i naši zaposlenici. Trudimo se prevladati aktualne izazove i naporno radimo na odgovornom rješavanju ove neočekivane situacije na najbrži mogući način. Naš je cilj zaštititi naše klijente i naše zaposlenike i njihove obitelji te nastaviti poslovanje bez ikakvih poteškoća što je prije moguće. Želimo posebno zahvaliti svim našim zaposlenicima i našim klijentima na razumijevanju u ovim trenucima izvanredne situacije uzrokovane vanjskim čimbenicima.
Za vrijeme dvodnevnog moratorija građani i poduzeća (deponenti) moći će ukupno dnevno raspolagati iznosima do 7.280 kuna.
Usluge mobilnog i internetskog bankarstva za građane i pravne osobe će tijekom moratorija biti nedostupne.
Plaćanje računa gotovinom ili karticama na prodajnim mjestima Tiska i Konzuma neće biti moguće.
Moneygram usluga slanja i primanja novčanih pošiljki do daljnjega neće biti dostupna.
Za vrijeme dvodnevnog moratorija građani i poduzeća (deponenti) moći će ukupno dnevno raspolagati iznosima do 7.280 kuna i to na sljedeći način:
Podsjećamo da su u skladu sa Zakonom o sustavu osiguranja depozita sredstva deponenata na računima kreditne institucije (uključujući tekući račun, oročeni depozit i štedni depozit) osigurana za isplatu do 100.000,00 eura, a iznimno i depoziti koji zadovoljavaju propisane kriterije za privremeni visoki saldo zaštićeni su u iznosu do 130.000,00 eura. Depoziti klijenata Sberbank d.d. osigurani su neovisno o budućoj odluci Jedinstvenog sanacijskog odbora o ovoj banci.
Više od devedeset posto deponenata u Sberbank d.d. zaštićeno je sustavom osiguranja depozita. Sberbank ulaže sve napore kako bi se sačuvali svi depoziti, uključujući i one u vrijednosti iznad 100.000 eura, kao i sva radna mjesta.
U suradnji s Hrvatskom narodnom bankom i europskim regulatornim tijelima, Sberbank Hrvatska predano, intenzivno i odgovorno radi na rješavanju ove izvanredne i nenadane situacije, s krajnjim ciljem da se zaštite svi klijenti i zaposlenici, a poslovanje Banke čim prije nastavi bez poteškoća.